Eerstvolgende ophaalmoment:

dinsdag 29 mei
Restafval

Gemeente info

Openingstijden

Openingstijden afvalbrengstation Schulpstet 17

  • maandag t/m vrijdag: 8.30 tot 15.45 uur, 
  • zaterdag: 9.00 tot 13.00 uur

Wat kunt u niet inleveren?

U mag niet alles inleveren bij de afvalbrengstation.

  • U mag niet meer dan 2m3 afval aanbieden.
  • Zand en grond kunt u niet inleveren.
  • Zuurstof en acetyleen flessen kunt u niet inleveren.

Wat kost het?

  • Bij het afvalbrengstation kunt u alleen met pin betalen. De kosten voor het aanbieden van afval zijn:

Soort

Tarief

Eenheid

Asbest

€ 12,70

1/4 m3

Puin, gips en gasbeton

€ 7,60

1/4 m3

Gesorteerd ongeschilderd hout

gratis

 

Gesorteerd geschilderd hout

gratis

 

Gesorteerd C-hout (bielsen, schuttingen en palen)

€ 7,60

1/4 m3

Ongesorteerd bouwmateriaal zonder puin

€ 12,70

1/4 m3

Dakleer

€ 40,80

1/4 m3

Dakgrind

€ 35,65

1/4 m3

Puin

€ 7,60

1/4 m3

Grofvuil (restafval)

gratis

 

Snoei-/tuinafval

gratis

 

Autobanden met velg (geen vrachtwagenbanden)

€ 2,50

per stuk

Autobanden zonder velg (geen vrachtwagenbanden)

gratis

 

Tractorbanden

€ 25,00

per stuk

Asbest

Asbest wordt niet opgehaald door de gemeente. U kunt het wel langsbrengen bij het afvalbrengstation. Biedt het asbest tegen betaling aan in speciaal daarvoor bedoeld plastic (verkrijgbaar op het afvalbrengstation); het moet tilbaar zijn.

 

Openingstijden kantoor Wijkbeheer Schulpstet 17

  • maandag t/m donderdag 8.00 tot 12.00 uur en 13.00 tot 16.00 uur.
  • vrijdag 8.00 tot 12.00 uur.

U heeft een pasje nodig

Alleen particulieren met een pasje voor het afvalbrengstation kunnen hun afval brengen. De afvalpas voor het afvalbrengstation Schulpstet blijft ook in 2018 geldig. Op de pas staat dat hij verloopt eind 2016, maar hij is gewoon te gebruiken. Bedrijven kunnen geen afval aanbieden bij het afvalbrengstation. Heeft u geen pasje meer? Bel dan 14 0251 of ga naar het kantoor van Wijkbeheer. Een nieuw pasje kost € 15.

Is uw afvalcontainer niet opgehaald?

Bel ons op nummer 14 0251 of meld digitaal dat uw afvalcontainer niet is opgehaald met het online formulier melding openbare ruimte

Container kwijt of extra container nodig?

Container kwijt of extra container nodig?

Heeft u meer dan één gft-container of restafvalcontainer nodig? Voor het gebruik van een extra gft-container betaalt u € 80,64 per jaar. Voor het gebruik van een extra restafvalcontainer betaalt u € 107,16 per jaar.  Een extra container kunt u aanvragen bij het kantoor van de gemeente op Schulpstet.
Is uw container kwijt of kapot? Neem dan contact op met de gemeente via 14 0251 of kom langs bij de locatie op Schulpstet.
Ook kunt u contact opnemen met de gemeente met het online formulier melding openbare ruimte.