
Jaaroverzicht
Dit verzoek is nog niet goedgekeurd |
Notificaties
Vul uw e-mailadres in en kies een afvalsoort om notificaties te ontvangen. U ontvangt altijd eerst een link via e-mail waarmee u de aanmelding of wijziging moet bevestigen. Heeft u al eerder notificaties ingesteld dan kunt u deze wijzigen. Wilt u zich afmelden dan kan dat door alle afvalsoorten te deselecteren en op opslaan te klikken
Scheidingsinformatie
Klik op onderstaande iconen voor informatie over het type afval.
-
gft
-
papier
-
restafval
-
PMD
-
glas
-
textiel
-
luiers
-
elec
-
vet
-
kca
-
kringloop
-
grofvuil
-
kerstbomen
-
afvalstoffenheffing
-
milieustraat
-
asbest
-
Minicontainer
-
Milieupas
-
Ondergrondse container
-
Mobiel Scheidingsstation
Groente, Fruit en Tuinafval
Wat is het?
GFT staat voor Groente-, Fruit- en Tuinafval. Het gaat hierbij om natuurlijk of organisch afval, zoals fruitschillen, etensresten, theezakjes en groenafval.
GFT in het kort:
- Van GFT-afval wordt compost gemaakt;
- U gebruikt de groene container of emmer (bij hoogbouw) voor uw GFT-afval;
- Met een paar proppen krantenpapier onder in de container kunt u geuroverlast beperken.
Hoe?
U verzamelt uw GFT afval in de groene container of emmer. Deze zet u aan straat.
Wat gebeurt ermee?
Van het gft-afval wordt compost gemaakt.
Dit kan wel in de GFT bak
- Schillen en resten van groente, fruit en aardappelen
- Resten van gekookt eten, zoals vlees- en visresten (inclusief graten en botjes)
- Pinda- en notendoppen
- Eierschalen
- Theezakjes (geen piramide-zakjes) en filters met koffiedik
- Brood- en kaaskorsten (zonder plastic)
- Onkruid, klein snoeiafval, gemaaid gras en bladeren
- Snijbloemen en kamerplanten
- Mest van kleine huisdieren (konijnen, hamsters)
.. Maar dit niet
- (afbreekbaar) plastic
- As uit asbak, openhaard of barbecue
- Dode (huis)dieren*
- Graszoden
- Haren van mens en dier
- Kaaskorsten met plastic
- Kattenbakkorrels
- Kauwgom
- Kunstmest
- Kurk
- Lucifers
- Oasis (steekschuim voor bloemstukken)
- Papier*
- Poep van honden en katten, paardenmest etc.
- Schelpen (bijv. van mosselen)
- Vogelkooizand
- Grote hoeveelheden Tuingrond en potgrond*
* Toelichting:
- Papier hoort niet in de gft-container, maar af en toe een stuk krant op de bodem, of om vet of vlees/visresten in te verpakken, kan geen kwaad.
- Dode (huis)dieren moet je bij de Milieustraat inleveren. Je overleden huisdier kun je ook naar de dierenarts brengen voor crematie of destructie.
- Tuingrond en potgrond niet in te grote hoeveelheden bij het gft, dat verstoort het composteerproces.
Tips
- Voorkom nare geurtjes door GFT zo droog mogelijk in de bak te doen. Leg eventueel een aantal proppen krantenpapier op de bodem
- Probeer het afval zo droog mogelijk in de container te doen. Laat gemaaid gras bijvoorbeeld eerst een dagje drogen
Papier en karton
Wat is het?
Kranten, kartonnen dozen en reclamefolders zijn voorbeelden van oud papier. Door dit afval te scheiden, kan het opnieuw verwerkt worden tot bijvoorbeeld krantenpapier of verpakkingsmateriaal.
Papier in het kort
- Oud papier is goed te recyclen tot nieuw papier;
- Bied oud papier aan in de papiercontainer of in dozen of in samengebonden (hanteerbare) pakketten maar, om veilgheidsredenen, NIET in bv. een plastic krat!
Hoe?
Papier en karton wordt maandelijks ingezameld door een professionele inzamelaar. Die inzameling wordt ondersteund door vrijwilligers van verenigingen, die optreden als belader. De verenigingen ontvangen daarvoor een vergoeding. De inzameldata van de verschillende verenigingen zijn als volgt:
Overzicht oud papierinzameling gemeente Bladel 2023 |
vereniging: inzameldag van de maand |
BV Doolland: 2e maandag |
BV Rond De Vijftak: 3e maandag |
BV de Noordhoek: 2e maandag (in april 3e maandag i.v.m. Pasen) |
BV Binnenweg/d'Ouwe Toren: 3e woensdag |
BV Spiegeneugte: 3e dinsdag (niet in augustus) |
BV de Profsporters: laatste donderdag (20 april i.v.m. Koningsdag) |
BV Molenwieken: 2e donderdag (niet in augustus) |
BV Mabo: 4e maandag (op 30 augustus i.v.m. Bladel kermis en op 27 december i.v.m. Kerstmis) |
BV de Biezen: laatste woensdag |
BV Rond den Tip: laatste vrijdag |
BV Het Pleintje: 1e dinsdag (niet in augustusen op 6 december i.v.m. Sinterklaas) |
Explorers (Scouting): laatste donderdag (niet in augustus en op 21 december i.p.v. 28 december) |
BV de Hoef: 1e dindag t/m 1e woensdag |
BV Den Ekker: 3e donderdag |
BV Dalem/Schouwberg: laatste zaterdag |
BV De Vliegert: 2e woensdag |
BV 't Kliekske: 1e zaterdag (niet in augustus) |
BV de Hoeven: 1e zaterdag (niet in augustus) |
BV de Boerenkool: 1e vrijdag |
BV 't Raepesteeltje: 2e vrijdag (niet in augustus) |
Handboogver. OBK: laatste woensdag (niet in juli) |
Handboogver. OBK: laatste vrijdag (niet in juli) |
Gilde Sint Brigida: laatste woensdag |
Muziekver. St. Willibrordus: 1e vrijdag |
Ver. oud papierinz. Hoogeloon: 2e vrijdag en 2e zaterdag (kan ander weekend zijn!) |
BV Landropvrienden: 1 x per kwartaal: 18 januari, 19 april, 12 juli en 18 oktober |
Wat gebeurt ermee?
Een kwart van al het huisvuil bestaat uit papier en karton. Gescheiden ingezameld papier kan opnieuw worden verwerkt tot bijvoorbeeld krantenpapier, toiletpapier of kartonnen verpakkingsmateriaal.
Dit kan wel in de papierbak
- Kranten, tijdschriften en boeken
- Reclamefolders
- Schrijf- en tekenpapier
- Papiersnippers
- Enveloppen (ook met venster)
- Kartonnen verpakkingen (van bijvoorbeeld: hagelslag, eieren, waspoedermiddel en rijst)
.. Maar dit niet
- Melk- en sappakken
- Verontreinigd papier zoals pizzadozen, diepvriesverpakkingen en gebruikte koffiefilters
- Behang en vinyl
- Plastic folie dat om tijdschriften en folders zit
- Foto’s
Restafval
Wat is het?
Restafval is huishoudelijk afval dat niet meer gescheiden kan worden voor hergebruik of recycling. Wanneer u goed uw afval scheidt, heeft u nog maar weinig restafval.
Restafval in het kort
- Restafval is afval dat niet verder gescheiden kan worden;
- Restafval wordt verbrand in grote ovens.
Hoe?
U kunt uw restafval in de grijze container stoppen, of (bij sommige appartementen) storten in een ondergrondse container, met gebruikmaking van uw milieupas.
Binnen de bebouwde kom van Netersel wordt het restafval ingezameld met een zogernaamde tariefzak. Die zakken zijn te koop bij:
- - Klant Contact Centrum van het gemeentehuis, Markt 21 in Bladel (tijdens de openingsuren).
- - Jumbo supermarkt Bladel, Gindrapassage 18, Bladel (op rol van 10 stuks!)
- - Albert Heijn supermarkt in de Sniederspassage, Sniederslaan 53, Bladel (op rol van 10 stuks!)
Wat gebeurt ermee?
Restafval wordt verbrand in grote ovens. Hiermee wordt energie en warmte opgewekt. Het product dat na verbranding overblijft, kan gebruikt worden als bouwmateriaal.
Dit kan wel bij het restafval
- Kattenbakkorrels
- Ontlasting van honden en katten
- Sigaretten(as)
- Rubber
.. Maar dit niet
- Alles wat gescheiden wordt ingezameld:
- Papier en karton
- GFT
- Grof huishoudelijk afval
- Glas
- PMD
- Textiel
- Luiers en incontinentiemateriaal
Tips restafval verzamelen en scheiden
- Als u uw afval goed scheidt, houdt u nog maar erg weinig restafval over
Hoe laat start de inzameling?
De inzameling start om 7.30 uur. Zorgt u ervoor dat uw container(s) en zak(ken) op tijd aan straat staan. Let u erop dat de container met de wielen naar de weg aangeboden wordt; dat is een teken voor de inzamelaar dat uw container nog vol is.
De inzamelaar doet steekproeven om te zien of het afval goed gescheiden aangeboden wordt. Is dat niet het geval dan laat de inzamelaar het afval staan.
Plastic, Metalen en Drankkartons
Wat is het?
PMD staat voor plastic verpakkingsafval, metaal en drinkpakken. Voorbeelden zijn plastic flessen, blikjes en verpakkingen van bv. melk, pudding en fruitsapppen.
PMD in het kort
- Door het goed scheiden van PMD-afval, houdt u minder restafval over;
- Verpakkingen moeten leeg zijn, maar u hoeft ze niet schoon te spoelen;
- Maak drinkpakken leeg en plat zodat er meer in de zak past.
Hoe?
U zamelt PMD in via speciale zakken. De PMD zakken zijn gratis verkrijgbaar bij op verschillende plekken in de gemeente.
Bladel: - gemeentehuis, Markt 21
- gemeentelijke milieustraat, Nijverheidsstraat 7d
- Albert Heijn, Sniederslaan 53
- Jumbo, Gindrapassage 18
Casteren: - Teurlings-De Mulder B.V., Dorpsstraat 30a
Hapert: - Jumbo van Gerwen, Markt 26
Hoogeloon: - Bakkerij Jansen, Hoofdstraat 69
Netersel: - Van Hoof fietsreparaties, de Hoeve 1
Op de inzameldatum zet u het aan straat. Waar mogelijk verzoeken wij u om de zakken op te hangen aan de de haken (kroonringen) aan lantaarnpalen.
Dit kan wel bij PMD
- Plastic verpakkingsmateriaal
- Plastic tassen, pasta- en snoepzakken
- Boterkuipjes, sausbakjes, koffiemelkkuipjes
- Blikken van groenten, katten- en hondenvoer
- Drankblikjes
- Deksels van potten
- Flacons van was- en schoonmaakmiddelen
- Frisdrank pakken
- Ranja/ siroopblikken
... Maar dit niet
- Verpakkingen met inhoud
- Chipsverpakkingen
- (Harde) plastic gebruiksvoorwerpen (speelgoed, videobanden, emmers en gieters)
- Verpakkingen van chemisch afval
- Piepschuim
- Doordrukstrips van medicatie en kauwgom
- Medisch afval zoals injectienaalden, handschoenen en infuusslangetjes
Glas
Wat is het?
Eenmalige glazen verpakkingen, zoals keukenglas en drankenglas.
Glas in het kort:
- U mag glas met deksel en restjes inleveren;
- Vlakglas, zoals ruiten en spiegels, mag niet in de glasbak: het heeft een andere samenstelling; Dit kunt u gratis inleveren op de milieustraat.
- Glas kan eindeloos hergebruikt worden.
Hoe?
U kunt uw glas inleveren bij speciale glascontainers in uw wijk. Daar scheidt u het glas in drie verschillende kleuren: groen, bruin en wit/transparant. Glazen statiegeldflessen kunt u in de supermarkt inleveren.
Wat gebeurt ermee?
Het gescheiden glas wordt in de glasfabriek gescheiden van etiketten en doppen. Daarna wordt het gesmolten en worden er bijvoorbeeld weer nieuwe flessen van gemaakt. Het kan eindeloos hergebruikt worden zonder verlies van kwaliteit.
Dit mag wel in de glasbak
- Glasverpakkingen van dranken, zoals wijn- en bierflessen
- Glasverpakkingen van voedsel, zoals potten pindakaas, -pastasauzen en -groenten
- Glasverpakkingen van cosmetica, zoals crèmes en glazen deodorantrollers
- Parfumflesjes
... Maar dit niet
- Glazen ovenschalen of ander hittebestendig glas (dit is zeer verstorend voor het recyclingproces)
- Porselein en aardewerk
- Spiegels
- Lampen, tl-buizen
- Kristal (glasservies)
- Gebroken ruiten
Textiel
Wat is het?
Onder textiel verstaan we: oude kleding, schoenen, knuffels en overig textiel, zoals beddengoed en gordijnen.
Textiel in het kort
- Ook kapotte- versleten- en incomplete kleding mag in de textielcontainer, maar het moet wel DROOG zijn;
- Tassen, schoenen en accessoires mogen ook in de textielcontainer;
- Wanneer het textiel nog geschikt is, gaat het naar kringloopwinkels of de kledingbank.
Hoe?
Textiel kunt u inleveren in de speciale textielcontainers. Stop het textiel in een zak (let op niet te vol!) en bind deze goed dicht, zodat er geen vuil en vocht bij kan komen.
Waar?
De textielcontainers staan op de volgende locaties:
Bladel: - Markt (naast het gemeentehuis)
- Nijverheidsstraat 7d (milieustraat)
- Pius X-straat (tegenover Fysio Fysiotherapie Bladel)
- Herman Gorterlaan (de Toermalijn)
Hapert: - Venbroek
- Alexanderhof (Gemeenschapshuis Den Tref)
Hoogeloon: - Torenstraat
Casteren: - Kerkstraat
Netersel: - Het Beemke (Lambertusschool)
Wat gebeurt ermee?
Kleding en schoenen die nog goed zijn, worden hergebruikt. Is het niet meer draagbaar? Dan worden de materialen gerecycled. Zo worden er bijvoorbeeld poetslappen, isolatie of vullingen van autostoelen van gemaakt.
Dit mag wel in de kledingbak
- Kleding (ook zwemkleding en ondergoed)
- Schoenen (paren samenbinden)
- Gordijnen, vitrage
- Beddengoed: kussens, dekbedden, lakens, dekens, slopen, dekbedhoezen
- Handdoeken, theedoeken, tafellakens, servetten, washandjes
- Sokken en kousen
- Accessoires: riemen, tassen (strop)dassen, hoeden, petten, handschoenen
- Knuffels (schoon)
- Poetsdoeken, vodden en lappen
... Maar dit niet
- Vloerbedekking: matten, tapijt (milieustraat)
- Matrassen (milieustraat)
- Natte kleding, textiel en schoenen (eerst even laten drogen)
- Kleren met verf- of olievlekken (restafval)
- Vulling van kussens of speelgoed
- Breigaren
Luier- en incontinentiemateriaal
Luiers kunt u in de gemeente gratis kwijt op de volgende locaties:
-
Bladel: - Emmaplein (parkeerterrein bij Cultureel Centrum Den Herd)
- gemeentelijke milieustraat, Nijverheidsstraat 7d
Casteren: - peuterspeelzaal “Klavertje 4”, Kerkstraat 37
Hapert: - kinderdagverblijf “Nummereen”, Bernhardstraat 2
- voormalige peuterspeelzaal “de Hummeltjes”, Kerkstraat 25
Hoogeloon: - aan het Hofveld
Netersel: - peuterspeelzaal “Jippie Jee”, Boontuintje 1
Er worden gratis speciale luierzakken uitgegeven, die verkrijgbaar zijn bij:
Bladel: - gemeentehuis, Markt 21
- gemeentelijke milieustraat, Nijverheidsstraat 7d
- Etos (Sniederspassage), Sniederslaan 51a
- Albert Heijn, Sniederslaan 53
- Jumbo, Gindrapassage 18
Casteren: - Teurlings-De Mulder B.V., Dorpsstraat 30a
Hapert: - Jumbo van Gerwen, Markt 26
Hoogeloon: - Bakkerij Jansen, Hoofdstraat 69
Netersel: - Van Hoof fietsreparaties, de Hoeve 1
Electrische apparaten
Wat is het?
Alle apparaten die werken op batterijen, stroom of gas vallen onder de categorie elektronische apparaten. Voorbeelden zijn een mobiele telefoon of een föhn.
Hoe?
U kunt uw elektrisch apparaat of lamp naar speciale inleverpunten bij u in de buurt brengen. U kunt het ook gratis inleveren op de milieustraat. Indien u dat wenst kunt u er ook voor kiezen om uw oude apparaat in te leveren in de winkel waar u een nieuw apparaat koopt. In dat geval is de winkelier verplicht om dat apparaat in te nemen. Dit geldt zelfs voor webshops!
De apparaten moeten dan wel leeg zijn. Zo moet bv. de stofzuigerzak verwijderd zijn uit een stofzuiger en in een frituurpan mag geen olie of vet meer aanwezig zijn.
Wat gebeurt ermee?
Zowel grote als kleine apparaten worden zoveel mogelijk gerecycled. Herbruikbare apparaten worden gerepareerd en in overige gevallen worden de onderdelen die nog geschikt zijn gerecycled. Op deze manier kan tot 90% van de ingezamelde producten opnieuw gebruikt worden.
Tips
- Waardeer het, repareer het: als uw elektrische apparaat nog te maken is, kunt u het met behulp van anderen in een repaircafé bij u in de buurt maken. Zo voorkomt u afval.
- Misschien is uw elektrisch apparaat nog bruikbaar voor een ander. Breng het dan naar de kringloop of verkoop het (online).
Frituurvet en Olie
Wat is het?
Gebruikt frituurvet en –olie uit bijvoorbeeld de frituurpan of friteuse.
Waar kan het heen?
U kunt gebruikt frituurvet- en olie inleveren bij de milieustraat.
Komt u niet op de milieustraat dan mag het bij het restafval. Doe het dan in een afsluitbare verpakkingen, want olie en vetten vervuilen de afvalbak en de rest van de inhoud. Een restje jus of gestold vet mag in de biobak, eventueel verpakt in een krantenpagina. Spoel olie en vetten niet door de gootsteen, want ze veroorzaken verstoppingen van het riool. Smeerolie en -vet horen bij het Klein Chemisch Afval.
Wat gebeurt ermee?
Het vet en de olie worden onder andere verwerkt tot biobrandstoffen. Daarnaast is het ook beter voor het riool als het daar niet in terecht komt.
Klein chemisch afval
Wat is het?
Klein Chemisch Afval (KCA) is huishoudelijk afval dat chemische stoffen bevat, die schadelijk kunnen zijn voor de gezondheid en het milieu. Batterijen, schoonmaakmiddelen, verf en medicijnen zijn voorbeelden van Klein Chemisch Afval.
KCA in het kort
- Verzamel KCA in uw KCA-box thuis.
- Lever klein chemisch afval met originele verpakking in op de milieustraat;
- Batterijen en lampen kunt u bij supermarkten en bouwmarkten inleveren;
- Tl-buizen en medicijnen horen ook bij KCA.
- Oude medicijnen en injectienaalden kunt u inleveren bij de apotheek in Bladel of Hapert. Let erop dat de medicijnen en naalden geen etiketten met naamgegevens meer bevatten.
Waar?
KCA wordt niet meer aan huis opgehaald. U kunt het wel gratis inleveren bij de milieustraat. Oude medicijnen en injectienaalden kunt u ook inleveren bij de apotheek in Bladel of Hapert. Let erop dat de medicijnen en naalden geen etiketten met naamgegevens meer bevatten.
Wat gebeurt ermee?
Veel materiaal kan worden hergebruikt, zoals het metaal uit batterijen en accu's. Van het zink worden bijvoorbeeld dakgoten gemaakt. Ook het glas van tl-buizen en spaarlampen wordt opnieuw gebruikt. De chemische stoffen worden, afhankelijk van de stof, onder verschillende gecontroleerde omstandigheden verwerkt.
Dit kan wel bij het KCA
- Huishoudelijk: batterijen, (spaar)lampen, tl-buizen, vloeibare gootsteenontstopper, lampenolie, petroleum, bestrijdingsmiddelen/insecticiden
- Doe het zelf: verf, lak, beits, verfspullen, ammonia, wasbenzine
- Medicijnkastje: medicijnen, kwikthermometers, injectienaalden
- Hobby: fotofixeer, etsvloeistoffen zoals salpeterzuur of zoutzuur
- Vervoer: accu's (geen lithium autoaccu's), benzine, motorolie, oliefilters
... Maar dit niet
- Huishoudelijk: lege spuitbussen, nagellak remover, vlooienbanden (mag bij het restafval)
- Huishoudelijk: verpakt frituurvet, rookmelders
- Doe het zelf: plamuur, meubelolie, lege verfblikken (mag bij restafval)
- Hobby: video- en cassettebanden, kleine hoeveelheden inkt
- Vervoer: lithium auto accu's uit elektrische voertuigen (inleveren bij autodemontagebedrijf)
- Gevaarlijke producten en/of stoffen:
- Explosieven, vuurwerk
- Radioactieve stoffen en producten
- Stoffen die kunnen reageren met lucht of water
Kringloop
Wat is het?
Goederen die nog een 2e leven kunnen hebben, zoals bv. een bank, kast, speelgoed, kleding en elektronische apparaten.
Waar kan het heen?
Kringloopgoederen kunt u naar een kringloopwinkel brengen bij u in de buurt. Zij bekijken of het nog verkocht kan worden, zo niet, dan zorgt de kringloop er voor dat het gedemonteerd en op de juiste manier verwerkt wordt.
Wat gebeurt ermee?
Voordat het in de kringloopwinkel komt, worden de goederen bekeken en waar nodig gerepareerd. Daarna kan het door klanten gekocht worden. Een kringloopwinkel is een heel goed voorbeeld van duurzaam hergebruik.
Grofvuil
Wat is het?
Grofvuil of grof huishoudelijk afval is afval dat te groot of te zwaar is voor de restafvalcontainer. Dit kunnen meubels, bedden, planken en vloerbedekking zijn. Door het grofvuil goed te scheiden, kunnen veel producten -of onderdelen ervan- hergebruikt worden of ze worden weer verwerkt tot grondstof om nieuwe producten van te maken.
Hoe?
U kunt grof huishoudelijk afval naar de milieustraat brengen aan de Nijverheidsstraat 7d in Bladel (industrieterrein de Sleutel). Hier levert u het gescheiden in bij de verschillende stromen. Hoe beter u het voorwerp uit elkaar haalt, hoe beter het te recyclen is en hoe goedkoper het voor u is.
Wat gebeurt ermee?
Grofvuil kan vaak hergebruikt worden, omdat het uit allerlei grondstoffen bestaat (hout, metaal, textiel). Als dit op de milieustraat goed gescheiden wordt, kunnen veel producten -of onderdelen van de producten- een tweede leven krijgen. Zo wordt oud hout bijvoorbeeld gebruikt voor de productie van parketvloeren en gaat oud ijzer naar de staalindustrie.
Kosten?
Bij de milieustraat kunt u meer dan 30 verschillende materiaalstromen gescheiden inleveren. Veel stromen zijn gratis, maar voor enkele moet u betalen.
In zijn vergadering van 7 november 2019 heeft de gemeenteraad de poorttarieven bij de milieustraat voor 2020 als volgt vastgesteld:
Categorie 0: gratis
Wit- en bruingoed (koelkast, tv, diepvries, scheerapparaat, e.d.) - kadavers van kleine huisdieren – asbest (max. 35 m²) – afgewerkte motorolie (max. 5 liter) – klein chemisch afval – retour glas (flessen, potten, e.d.) – vlakglas – PMD (verpakkingen van Plastic, Metaal en Drankkartons) – papier en karton – textiel en schoeisel – oude metalen – autobanden personenauto’s (max. 5 stuks) zonder velg - luiers in luierzakken – frituurvet – harde kunststoffen – schoon EPS (tempex/piepschuim.
Categorie I: € 5,00
Als u als fietser of voetganger afval naar de milieustraat brengt betaalt u daarvoor € 5,00 per keer.
LET OP: voor het aanbieden van vuilniszakken (max. 60 liter) met huishoudelijk afval betaalt u € 15,00 per zak.
Categorie II
Voor groenafval (blad, gras en snoeihout) en grond (zwart of geel, niet chemisch verontreinigd) bedraagt het tarief tot 1 m3: € 2,50. Voor elke volgende m3 bedraagt het tarief € 5,00. Dat betekent dus dat u € 7,50 moet betalen als u bv. 1,5 m3 groenafval of grond brengt en € 12,50 als u bv. 2,5 m3 brengt.
Categorie III
Voor grof restafval, bouw- en sloopafval en autobanden met velg bedraagt het tarief:
- tot 0,5 m3: € 7,50
- tot 1 m3: € 15,00.
- voor elke volgende m3 bedraagt het tarief € 25,00.
Dat betekent dus dat u € 40,00 moet betalen als u bv. 1,5 m3 afval brengt en € 65,00 als u bv. 2,5 m3 brengt.
Voor matrassen (1- of 2-persoons) geldt een tarief van € 7,50 per stuk). LET OP: matrassen kunnen alleen gerecycled worden als die schoon en droog worden aangeleverd. Anders belanden ze bij het restafval en worden ze verbrand.
De milieustraat is slechts bedoeld voor GROF huishoudelijk afval. Dat zijn in principe alle materialen die niet in de restafvalcontainer kunnen of mogen. Daarom geldt voor vuilniszakken een aparte regeling per zak van maximaal 60 liter: € 15,00.
Milieupas
De milieustraat Bladel is een gezamenlijke voorziening van de gemeenten Bladel en Reusel-De Mierden waar alleen inwoners uit die gemeenten grof huishoudelijk afval kunnen brengen op vertoon van de milieupas.
Heeft u geen pas of bent u de pas kwijt, dan moet u dit melden bij het Milieu Informatie Centrum. Voor een nieuwe milieupas wordt € 6,00 in rekening gebracht.
Kinderen t/m 12 jaar worden voor hun eigen veiligheid niet toegelaten op de milieustraat.
Sinds 1 januari 2018 worden op de milieustraat geen grote professionele tractoren meer toegelaten met een gewicht van meer dan 3500 kg.!
Openingstijden milieustraat
Dinsdag en woensdag: 13.00 – 17.00 uur
Vrijdag: 09.00 – 17.00 uur
Zaterdag: 09.00 – 16.00 uur
Tijdens vakanties normaal geopend. Gesloten op zon- en feestdagen.
Kerstbomen
Evenals voorgaande jaren worden de kerstbomen in Hapert, Hoogeloon en Netersel weer centraal ingezameld, afgevoerd, versnipperd en gecomposteerd. De inwoners van deze dorpen kunnen hun kerstboom gratis inleveren op maandag 11 januari 2021 vanaf 12.00 uur en op dinsdag 12 januari 2021 tot 12.00 uur.
Na deze tijd worden de bomen afgevoerd. Zorg dus dat u uw boom op tijd inlevert!
Op de volgende plaatsen worden dranghekken geplaatst waar de kerstbomen worden ingezameld:
Hapert: nabij gemeenschapshuis “den Tref”
Hoogeloon: Valensplein
Netersel: Carolus Simplexplein (tegenover café “d’n Driesprong”).
In Casteren worden kerstbomen op zaterdag 9 januari 2021 tussen 09.00 en 17.00 uur aan huis opgehaald door carnavalsgroep “’t Zooike”. Zij vragen daarvoor een vergoeding van € 1,00 per boom.
Voor de inwoners die van die inzameling geen gebruik willen/kunnen maken, bestaat de mogelijkheid om de kerstboom gratis in te leveren op het pleintje voor café “d’n Bels” (tegenover de kerk) op maandag 11 januari 2021 vanaf 12.00 uur en op dinsdag 12 januari 2021 tot 12.00 uur.
In Bladel ziet Scouting Bladel, i.v.m. de coronamaatregelen, dit jaar af van de traditionele kerstboomverbranding. In plaats daarvan organiseert de Scouting een kerstboominzameling op zaterdag 9 januari 2021 tussen 8.00 en 16.00 uur. Als u wilt dat uw kerstboom wordt opgehaald, dan kunt u dat aanmelden via: www.scoutingbladel.nl/kerstboom. Als tegemoetkoming in de kosten wordt een vergoeding gevraagd van € 1,00 per boom.
Voor de inwoners die van die inzameling geen gebruik willen/kunnen maken, bestaat de mogelijkheid om de kerstboom gratis in te leveren op het Markt in Bladel op maandag 11 januari 2021 vanaf 12.00 uur en op dinsdag 12 januari 2021 tot 12.00 uur.
Afvalstoffenheffing
De gemeente Bladel is een diftargemeente die de volgende uitgangspunten hanteert:
- het principe “de vervuiler betaalt” wordt zoveel mogelijk toegepast;
- de nettokosten voor inzameling en verwerking van huishoudelijk afval moeten voor 100% gedekt worden door de afvalstoffenheffing.
De afvalstoffenheffing bestaat uit een vastrecht en een variabel recht.
Iedere huisaansluiting betaalt vastrecht, ongeacht of u veel of weinig afval aanbiedt. In het vastrecht zijn onder andere de kosten opgenomen voor de inzameling van papier, glas, luiers, klein chemisch afval, plastic verpakkingsafval en de exploitatiekosten voor de milieustraat.
De hoogte van het variabel recht is afhankelijk van het volume van uw containers en het aantal keren dat u de containers aan de weg zet. Daarbij maakt het niet uit of de container wel of niet vol is.
De gemeenteraad heeft de volgende afvaltarieven voor 2024 vastgesteld:
Vastrecht: € 10,32 per maand wat neer komt op € 123,84 per jaar.
Variabel recht (ledigingstarieven 2024):
Volume restafval gft-afval
25 liter € 3,15 € 0,49
80 liter € 7,67 € 0,62
140 liter € 9,38 € 0,81
240 liter € 14,75 € 1,08
30 liter (tariefzak Netersel) € 2,30 € 14,75
Tarief voor het storten van afval in een:
- ondergrondse container (60 liter): € 4,46 per keer.
- ondergrondse container (30 liter): € 2,30 per keer.
- Tariefzak in Netersel (30 liter): €2,30 per zak.
Inning afvalstoffenheffing
Met ingang van 2019 ontvangt u van de gemeente Bladel nog maar één aanslagbiljet voor alle gemeentelijke belastingen (WOZ-beschikking, aanslag onroerende zaakbelastingen en het vastrecht voor de afvalstoffen- en rioolheffing).
De belastingaanslag van afgelopen jaar ontvangt u altijd in februari van het opvolgende jaar.
Milieustraat
Wat is het?
Bij de milieustraat aan de Nijverheidsstraat 7d in Bladel (industrieterrein de Sleutel), kunt u grof huishoudelijk afval brengen. Sommige soorten gratis, andere tegen betaling.
Categorie 0: gratis
Wit- en bruingoed (koelkast, tv, diepvries, scheerapparaat, e.d.) - kadavers van kleine huisdieren – asbest (max. 35 m²) – afgewerkte motorolie (max. 5 liter) – klein chemisch afval – retour glas (flessen, potten, e.d.) – vlakglas – PMD (verpakkingen van Plastic, Metaal en Drankkartons) – papier en karton – textiel en schoeisel – oude metalen – autobanden personenauto’s (max. 5 stuks) zonder velg - luiers in luierzakken – frituurvet – harde kunststoffen – schoon EPS (tempex/piepschuim.
Categorie I: € 6,00
Als u als fietser of voetganger afval naar de milieustraat brengt betaalt u daarvoor € 6,00 per keer.
LET OP: voor het aanbieden van vuilniszakken (max. 60 liter) en tariefzakken (max. 30 liter) met huishoudelijk afval betaalt u € 17,50 per zak.
Categorie II
Voor groenafval (blad, gras en snoeihout) en grond (zwart of geel, niet chemisch verontreinigd) bedraagt het tarief tot 1 m3: € 3. Voor elke volgende m3 bedraagt het tarief € 9,00.
Categorie III
Voor grof restafval, bouw- en sloopafval en autobanden met velg bedraagt het tarief:
- tot 0,5 m3: € 9
- tot 1 m3: € 17,50.
- voor elke volgende m3 bedraagt het tarief € 28,00.
Voor matrassen geldt een tarief van € 7,50 (1- of 2-persoons, per stuk). LET OP: matrassen kunnen alleen gerecycled worden als die schoon en droog worden aangeleverd.
Let op: Voor het aanbieden van vuilniszakken (max. 60 liter) met huishoudelijk afval betaal je € 17,50 per zak, omdat de milieustraat is alleen bedoeld voor GROF huishoudelijk afval. Dat zijn in principe alle materialen die niet in de restafvalcontainer kunnen of mogen.
Milieupas
De milieustraat Bladel is een gezamenlijke voorziening van de gemeenten Bladel en Reusel-De Mierden waar alleen inwoners uit die gemeenten grof huishoudelijk afval kunnen brengen op vertoon van de milieupas.
Heeft u geen pas of bent u de pas kwijt, dan moet u dit melden bij het Milieu Informatie Centrum. Voor een nieuwe milieupas wordt € 6,00 in rekening gebracht.
Kinderen t/m 12 jaar worden voor hun eigen veiligheid niet toegelaten op de milieustraat.
Sinds 1 januari 2018 worden op de milieustraat geen grote professionele tractoren meer toegelaten met een gewicht van meer dan 3500 kg.!
Openingstijden milieustraat
Dinsdag en woensdag: 13.00 – 17.00 uur
Vrijdag: 09.00 – 17.00 uur
Zaterdag: 09.00 – 16.00 uur
Tijdens vakanties normaal geopend. Gesloten op zon- en feestdagen.
- Woensdag 25 December 2024 (1e kerstdag) gesloten
- Woensdag 1 januari 2025 (Nieuwjaarsdag) gesloten
Let op de volgende voorwaarden
ASBEST
Voor het aanleveren van asbest gelden de volgende voorwaarden:
- Asbest moet op de milieustraat in een speciale container worden opgeslagen. Als de container vol is, kunt u geen asbest achterlaten. Vóór het aanleveren van asbest dient u vooraf telefonisch een afspraak te maken via: 06–11293897 (alleen bereikbaar tijdens openingstijden milieustraat).
- Asbest moet in tenminste twee lagen van doorzichtig plastic van ten minste 0,2 mm, stofdicht (naden afplakken) aangeleverd worden.
- Asbest moet verpakt zijn in handzame pakketten: ze moeten door één persoon te tillen zijn.
- Er kan maximaal 35 m2 worden aangeleverd *.
- Voor sloopafval dat op asbest lijkt, gelden dezelfde regels en voorwaarden als voor asbest. Het is niet altijd met zekerheid te zeggen of iets asbest is, vandaar dat zorgvuldigheid nodig is.
- Al het andere asbest (grotere hoeveelheden dakplaten, niet hechtgebonden, etc.) moet u afvoeren naar/via een erkende verwerker.
* Volgens de geldende wet- en regelgeving, mag alleen een daartoe gecertificeerd bedrijf asbest verwijderen. Voor particulieren is een uitzondering gemaakt: zij mogen 35m2 hechtgebonden asbesthoudende dakplaten (geen dakleien), asbesthoudende vloertegels of niet-gelijmde asbesthoudende vloerbedekking zelf verwijderen van hun eigen perceel.
KLEIN CHEMISC AFVAL (KCA)
Bewaar het chemisch afval zoveel mogelijk in de originele verpakking. Ook kunt u het afval bewaren in de milieubox of in een afgesloten pot of fles. Vermeld daar duidelijk op wat er in zit. Uit veiligheidsoverwegingen worden injectienaalden alleen geaccepteerd als die in een potje worden aangeleverd.
KADAVERS
Op de milieustraat mogen alleen kadavers van huis- en gezelschapsdieren worden gebracht, dus bv. een hond, een kat of een cavia.
Landbouwhuisdieren en hobbydieren (zoals bv. een pony, een schaap of een geit) moet u aanmelden via het kadavermeldsysteem van Rendac In Son, telefoonnummer 0900-9221. Rendac komt het kadaver dan tegen een beperkt bedrag aan huis ophalen.
Algemene regels milieustraat
- Geen toegang zonder milieupas.
- Aanwijzingen van het personeel dienen te worden opgevolgd.
- Alle afval moet gescheiden aangeleverd worden en in de daarvoor bestemde container(s) worden gedeponeerd.
- Maximaal 2 m3 per keer.
- Huisvuilcontainers worden geweigerd.
- Visuele controle aan de poort.
- Betalen naar de duurste afvalsoort.
- Betaling alleen mogelijk met uw pinpas.
Asbest
Wat is het?
Asbest is een materiaal dat vroeger veel verwerkt werd in bouwmateriaal, zoals in golfplaten en cement. Tegenwoordig mag asbest niet meer gebruikt worden, omdat het kankerverwekkende stoffen bevat. Vaak is het materiaal nog aanwezig in oudere woningen, bijvoorbeeld in daken, gevels of vensterbanken.
Asbest in het kort:
Asbestvezels zijn schadelijk voor de gezondheid en vormen een bedreiging voor een gezonde en veilige leefomgeving. Daarom stelt de overheid regels voor het gebruik en het opruimen (ook wel: saneren) van asbestdaken. Hoe ouder een asbestdak, hoe groter de kans dat asbestvezels vrijkomen. Het is daarom verstandig om uw asbestdak te verwijderen.
Bij het saneren van asbestdaken dient er een onderscheid gemaakt te worden tussen kleine en grote asbestdaken. Een dak of meerdere kleinere daken met een totaal van 35 m2 per kadastraal perceel mogen onder bepaalde voorwaarden zelf worden verwijderd. Wel moet gegarandeerd kunnen worden dat tijdens het verwijderen van het materiaal geen asbestvezels vrij kunnen komen. Daken met een oppervlakte van meer dan 35 m2 per kadastraal perceel moeten door een erkend saneringsbedrijf worden verwijderd.
Als asbest breekt, verbrandt of afbrokkelt, komen kankerverwekkende stoffen vrij. Daarom moet u zich houden aan strenge regels als u asbest wilt saneren.
- Als u asbest wilt saneren in of bij uw woning, moet u dit altijd melden bij de gemeente. Ook als u bijvoorbeeld vergunningsvrij mag (ver)bouwen, moet u het melden als hierbij asbest vrijkomt.
- Als u niet de eigenaar bent van de woning, maar de huurder, moet u eerst contact opnemen met de verhuurder.
Welke asbest mag ik als particulier zelf saneren?
- Geschroefde dakplaten waarin de asbestvezels hechtgebonden zijn (geen dakleien). De dakplaten zijn heel, vrij van breukvlakken en er is geen of geringe mosvorming. Het moet gaan om asbest uit woningen of bijgebouwen op uw erf, die niet bedoeld zijn of gebruikt worden voor uw beroep of bedrijf. U mag maximaal 35 m2 saneren per kadastraal perceel.
- Vloertegels of niet-gelijmde vloerbedekking met asbest. Het moet gaan om asbest uit woningen of bijgebouwen op uw erf, die niet bedoeld zijn of gebruikt worden voor uw beroep of bedrijf. U mag maximaal 35 m2 saneren per kadastraal perceel.
Schakel in alle andere gevallen een gecertificeerd bedrijf in via www.ascert.nl
Als u asbest gaat saneren, moet u altijd een sloopmelding indienen. Dat doet u online via het Omgevingsloket online. Gebruik hiervoor uw DigiD. De sloopmelding moet ingediend zijn uiterlijk 5 werkdagen vóór u met de sloopwerkzaamheden begint.
Voorbereiding
- Informeer de buren dat u met gebruik making van de juiste veiligheidsmaatregelen asbest gaat verwijderen.
- Snoei eventueel overhangende takken.
- Meet de hoeveelheid asbest op – zodat je weet hoeveel verpakkingsmateriaal je nodig hebt.
- Haal de schuur / berging leeg waar het dak op ligt.
- Plaats plastic op de grond, plak wanden, kieren en naden af met folie.
- Zorg voor stevige ladders / steiger. Ga nooit op de daken staan!
- Werk altijd met zijn tweeën (asbestcementplaten zijn zwaar).
- Kies een dag uit met temperatuur tussen de 4 en 25 graden Celsius, geen harde wind (wind in de rug).
- Bevochtig het dak (buiten en binnen) met een tuinslang, zodat er geen stof vrijkomt (gebruik nooit een hogedruk spuit of stofzuiger!).
- Leg het plastic klaar. Het liefst een dubbele laag op een aanhanger zodat je de platen alleen op de milieustraat hoeft te verplaatsen.
- Leg het benodigde gereedschap klaar (steek- ringsleutels, schaar, haarlak of spuitlijm, dweil, wegwerpdoekjes).
- Trek de wegwerpoverall aan. Trek de handschoenen aan zet het gelaatsmasker en de hoodie op. Gebruik goed af te vegen rubber laarzen.
Verwijderen van het asbestdak
- Spuit eerst haarlak of spuitlijm op de schroeven, maak de schroeven los en spuit dan weer lak of lijm in de gaten.
- Leg de plaat voorzichtig met alles wat er op ligt op het plastic. Afhankelijk van de grootte van de platen maximaal twee platen op elkaar leggen, omdat je de ingepakte platen met zijn tweeën nog makkelijk moet kunnen verplaatsen.
- Pak de platen in met twee lagen plastic. Tape het plastic goed dicht en plak een sticker: ‘voorzichtig bevat asbest’ op het pakket. Werk voorzichtig op deze wijze door, totdat al het asbest met twee lagen plastic ingepakt is.
Opruimen werkplek
- Maak met een vochtige dweil de balken aan de bovenzijde schoon als het dak is verwijderd.
- Veeg het gebruikte gereedschap met een vochtige dweil of een vochtig wegwerpdoekje schoon.
- Als laatste vouw je het plastic wat op de vloer is gelegd voorzichtig op en pak je dat bij de laatste platen in.
- Vervolgens doe je de overall binnenste buiten uit en veeg je je rubberen laarzen schoon. Tezamen met de vochtige dweil en schoonmaakdoekjes, handschoenen en gelaatsmaskers maak je daar een laatste pakket van dat je in dubbel plastic inpakt.
- Je rijdt de aanhangwagen naar de milieustraat en volgt de daar geldende aanwijzingen op.
Na de sloopmelding
De gemeente stuurt u een ontvangstbevestiging van de sloopmelding. Als uw melding niet compleet is, krijgt u hiervan bericht en moet u een nieuwe melding doen.
Start en einde werkzaamheden melden
- U meldt minimaal 5 werkdagen van tevoren bij de gemeente dat u gaat beginnen met asbest saneren.
- Als u klaar bent met de werkzaamheden, meldt u dit op de eerste werkdag nadat u klaar bent met de werkzaamheden.
Hoe lang duurt het?
Als u een melding hebt gedaan voor werkzaamheden die u uiterlijk 5 werkdagen van tevoren moest melden, kunt u na 5 werkdagen beginnen met de sloop. Als u bericht heeft gekregen dat uw melding niet volledig is, mag u nog niet beginnen. U moet eerst een nieuwe melding doen. De termijn begint dan opnieuw.
Waar naar toe?
Tot 35 m2 mag u zelf asbest dakbedekking saneren en die hoeveelheid mag u ook maximaal aanleveren bij de milieustraat. Meer informatie over de wijze waarop u asbest bij de milieustraat aan moet leveren vindt u in deze AfvalWijzer onder "Milieustraat".
Kosten
Een sloopmelding is gratis en ook aan het inleveren van asbest bij de milieustraat zijn geen kosten verbonden.
Achtergrondinformatie
Als op een percveel meer dan 35 m2 asbest dakbedekking gesaneerd moet worden, moet u altijd een gecertificeerd bedrijf inschakelen via www.ascert.nl
Als u niet zeker weet of een bepaald materiaal asbest bevat, kijkt u op de Asbestwegwijzer om een indruk te krijgen in welke materialen asbest kan zitten. Alleen een gecertificeerd bedrijf mag onderzoeken of er asbest aanwezig is. Een overzicht van gecertificeerde bedrijven vindt u bij Ascert.
Voor meer vragen en antwoorden kunt u terecht bij het Kenniscentrum InfoMil van Rijkswaterstaat.
Wat gebeurt ermee?
Het verpakte asbest wordt afgevoerd naar specialistische bedrijven die het op verantwoorde wijze verwerken.
Minicontainer
Wat is het?
Voor restafval worden alleen nog maar containers uitgezet met een volume van 140 liter. Emmers van 25 liter worden alleen beschikbaar gesteld aan bewoners van hoogbouw (bovenwoningen, flats of appartementen).
Voor het omwisselen van een emmer voor restafval naar een container wordt € 20,00 in rekening gebracht. Nieuwe bewoners krijgen drie maanden de tijd om kosteloos om te wisselen.
Voor GFT worden containers uitgezet met een volume van 240 liter of 140 liter of een emmer van 25 liter (alleen voor hoogbouw). Het omwisselen van gft-containers is altijd gratis.
Ook het uitzetten van containers bij nieuwe adressen en het ophalen van containers bij slooppanden is gratis. Het vervangen van een gestolen container is gratis op vertoon van een (kopie van een) proces-verbaal.
Bij de huis aan huis inzameling van restafval (met uitzondering van de bebouwde kom van Netersel), GFT en papier wordt gebruik gemaakt van minicontainers ("kliko's") en emmers.
Voor het aanvragen en/of het omruilen van (een) afvalcontainer(s), milieubox, papiercontainer en milieupas en en voor vragen en/of problemen met betrekking tot de chip in de container dient u contact op te nemen met het Milieu Informatie Centrum (MIC). Het MIC is op werkdagen telefonisch bereikbaar van 09.00 tot 12.30 uur en van 13.00 tot 17.00 uur via: 0800 - 02 30 336 (gratis) of via www.miconline.nl of door een e-mail te sturen aan [email protected]. Na elke melding ontvangt u direct een ontvangstbevestiging.
Bij het MIC kunt u NIET (meer) terecht voor klachten en meldingen die betrekking hebben op de inzameling van restafval, GFT en PMD! Daarvoor moet u zich rechtstreeks wenden tot Baetsen Containers BV. via telefoonnummer: 088 - 02 33 201 (gratis) of via e-mail: [email protected]
Wat kost het?
Aan het aanvragen en/of het omruilen van inzamelmiddelen zijn geen kosten verbonden, behalve als u een emmer voor restafval wilt omruilen voor een container van 140 liter en u al langer dan 3 maanden op hetzelfde adres woont. In dat geval bedragen die kosten € 20,00.
Hoe werkt het?
In opdracht van de gemeente Bladel zet het MIC de afvalcontainers met chip uit. Het MIC heeft een geautomatiseerd systeem waarin precies staat aangegeven op welk adres, welke containers staan en wanneer de containers zijn leeggemaakt (dag en tijd). Bij verhuizing moet u daarom alle containers achterlaten. Ze staan geregistreerd op adres en niet op naam.
Als u bent verhuisd kunt u uw afvalcontainer(s) gratis laten omruilen voor een andere volume (25, 40 of 140 liter). Voor het omwisselen van (een) afvalcontainer(s) kunt u contact opnemen met het Milieu Informatie Centrum.
Milieupas
Wat is het?
Elk huishouden in de gemeente heeft een milieupas gekregen.
U moet bij de ingang van de Milieustraat uw milieupas laten zien. Zonder pas krijgt u geen toegang.
Wat te doen als u de milieupas kwijt bent?
Bent u uw milieupas kwijt, dan kunt u dit melden bij het Milieu Informatie Centrum. Uw pas wordt dan geblokkeerd zodat de eventuele vinder er geen gebruik van kan maken.
Voor het aanvragen, afleveren en/of omruilen van (een) afvalcontainer(s), milieubox, papiercontainer en milieupas en vragen en/of problemen met betrekking tot de chip in de container dient u contact op te nemen met het Milieu Informatie Centrum (MIC). Het MIC is op werkdagen telefonisch bereikbaar van 09.00 tot 12.30 uur en van 13.00 tot 17.00 uur via: 0800 - 02 30 336 (gratis) of via www.miconline.nl of door een e-mail te sturen aan [email protected]. Na elke melding ontvangt u direct een ontvangstbevestiging.
Ondergrondse container
Wat is het?
In een aantal gevallen is er bij een appartementcomplex een ondergrondse container waar het afval per afvalzak kan worden aangeboden.
Hoe werkt het?
Om het afval hier te kunnen aanbieden heeft u een zogenaamde combipas nodig. Dat is een milieupas waarmee u toegang krijgt de milieustrasat EN waarmee u de ondergrondse container kunt openen om afval in aan te bieden. Elke afvalstorting wordt doorberekend in de afvalstoffenheffing. Zie ook onder "Afvalstoffenheffing".
Mobiel Scheidingsstation
Eén keer per maand staat het mobiel scheidingsstation(een mini brengstation) bij u in de buurt. Bij het mobiel scheidingsstation kunt u verschillende (kleine) materialen inleveren. Van spaarlampen en lege batterijen tot oud ijzer en kleine elektrische apparaten.
Inzamellocaties
Hieronder staat een kaart afgebeeld van Google Maps. Door een icoon te selecteren worden de betreffende inzamellocaties getoond. Onder deze kaart staat nogmaals van elk type afval de inzamellocatie met het dichtsbijzijnde adres weergegeven.
Hieronder staat een lijst met de dichtsbijzijnde inzamelpunten in de buurt van uw postcode. Onder deze lijst vindt u een link waar u alle locaties in uw gemeente kunt bekijken
milieustraat Nijverheidsstraat 7d 5531AA BLADEL
kringloop Markt 13 5531BA BLADEL
luiers Kerkstraat (achterzijde "Divino") 5527EE HAPERT
textiel Venbroek 5527BP HAPERT
glas Oude provincialeweg (bushalte) 5527BP HAPERT
Mobiel Scheidingsstation https://www.bladel.nl/mobiel-scheidingsstation DATA & TIJDSTIPPEN:
Meer weten?
Vragen over afvalinzameling en containers?
Bij het Milieu informatie Centrum (MIC) kunt u terecht voor:
- klachten en vragen over afvalinzameling
- omruilen en aanvragen van containers
- informatie en vragen over de milieupas
- melden van gestolen containers (let op: u dient tevens aangifte te doen bij de politie)
Het MIC is gratis te benaderen via telefoonnummer: 0800-0230336 op werkdagen van 9.00 tot 12.30 uur en van 13.00 tot 17.00 uur.
U kunt het MIC ook bereiken via www.miconline.nl.
Milieustraat
De milieustraat is gelegen aan de Nijverheidsstraat 7d (op industrieterrein “De Sleutel”) in Bladel, en wordt beheerd door Baetsen Containers uit Veldhoven.
Openingstijden:
Dinsdag van 13.00 tot 17.00 uur
Woensdag van 13.00 tot 17.00 uur
Vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur
Zaterdag van 09.00 tot 16.00 uur.
Tijdens vakanties normaal geopend.
Gesloten op zon- en feestdagen.
Melding maken
Met dit formulier kan er melding gemaakt worden over uw afval. Deze zal naar de gemeente gestuurd worden. De gemeente zal de melding in behandeling nemen. De velden ‘Uw telefoonnummer’ en ‘Uw e-mailadres’ zijn verplicht en dienen ingevuld te worden. Daarnaast kan er een afbeelding aan het formulier toegevoegd worden door op de vuilniszakken naast het formulier te klikken.